Alla inlägg under september 2008

Av Olle - 30 september 2008 00:16

Har ni märkt alla dessa mytomaner som huserar på internet nuförtiden. Dessa tycker jag faktiskt är riktig roliga. Inte nog med att de ljuger, de ljuger dessutom jätte dåligt. För att ta ett exempel: Satt och spelade cs för ett tag sen när min drygaste kompis som vanligt jiddrade med en i motståndar laget och skrev:


"Du är oskuld va?"


Oskuld är tydligen det värsta man kan kalla någon på internet idag. Ingen har ju någongång varit oskuld eller?

Svaret blev iallafall:


"HAHAHAHA JAA VI SÄGER SÅ!! JAG FÅR MER FITTA ÄN DU KAN TÄNKA DIG!!"


 Vad får man ut av det svaret?


1. Han är oskuld.

2. Han skäms över att vara oskuld.

3. Han är förmodligen efterbliven eftersom han tror att det är sådär man skulle reagera om man inte var oskuld.


 Problemet med det här är väl att killar ska tappa oskulden redan vid 13 års ålder medan tjejerna gärna kan hålla sig till 20års åldern. Ingen som undrar vilka 13 åringarna ska ligga med?


Nåväl, det vara bara ett exempel. Vill ni hitta egna så hänvisar jag er till fragbite.se. Roligare läsning finns inte. Där finns allt ifrån hobby mytomaner till riktiga mytomaner som verkligen tror på vad dom skriver.


Men där finns också de typer av människor jag hatar mest.

Det första typen är den som frågar om allting på internet utan att försöka ta reda på det själv först. Frågor om hur man installerar spel, vart man köper kondomer, vart fan i helvete Blekinge ligger. När man sitter på internet som råkar vara världens största informationskälla, varför skriver man då i ett forum istället för att söka i en sökmotor?


Jag blir seriöst galen på såna människor.


Den andra typen är den som kaxar över internet. Ni vet den typen som blir arg över minsta lilla på internet men som inte skulle våga säga nånting alls om ni stod öga mot öga med den personen. Dessa personer kan man få ganska roliga stunder med om man väljer att vara dryg mot dem.


Som jag förklarat i tidigare inlägg så finner jag folk som blir arga för ingenting otroligt roliga.  


Detta är ett utmärkt exempel på vad jag menar:






Av Olle - 12 september 2008 15:23

Vet att jag inte skrivit på länge så ni behöver inte upplysa mig om det... VARJE DAG!

Skämt åsido.

Jag är faktiskt ganska förbannad. Inte på er såklart, det är bara roligt att folk vill att jag ska skriva.


Nej jag är förbannad på svensk media och svensk politik.

Vet inte hur många av er som såg SVT's debatt senast. Jag brukar inte heller titta men just den här gången påstods det om att tpb skulle ha "publicerat" bilder på obduktionen av barnen från Arboga morden.


Då jag vet att själva tpb inte publicerar någonting alls, nånsin, så tyckte jag att det skulle vara  ganska roligt att höra vad som sas. När jag sedan fick se att en medlem från tpb skulle vara med så kände jag en lättnad. Äntligen skulle svenska folket få höra från en _RIKTIG_ expert om hur fildelning egentligen fungerar. Oj så fel jag hade.


Janne Josefsson börjar debatten med att prata med barnens far och skickar sedan mikrofonen vidare till tpb's pressansvariga med frågan till pappan: "Vad vill du säga till honom". Hur i helvete ska en riktig debatt kunna hållas när han säger så? När jag dessutom läser http://blog.brokep.com/2008/09/12/sverige-vax-upp/

så blir jag ännu mer förbannad. Han biter dock ihop, förklarar att han inte vill mata media mer om tpb och arboga mordet. Han gör helt rätt.


Frågor matas på honom, rena påhopp ibland (från folk som absolut inte har en aning om vad tpb är eller vad det överhuvudtaget handlar om). Han förklarar att det inte är tpb som lagt ut några bilder men ingen i studion förstår. Han förklarar sedan att det är offentliga handlingar som ligger ute, ingen förstår. Allt är tpb's fel, för att media har sagt att det är så.


Sedan kommer frågan jag blev mest förbannad på: "Om det vore dina barn?"

 Frågan är helt sanslös. Han har nyss suttit och förklarat hur tpb fungerar, om deras yttrandefrihetspolicy, att det faktiskt var en statligt anställd person som från början gjorde bilderna offentliga. Allt detta ignoreras och alla vill ha det till tpb's fel. Vad han än svarar så blir det ju fel. Det är såklart jätte hemskt att det finns bilder på dessa barn ute på internet. Men var kunde detta stoppats? Hos Åklagaren som gjorde dom till offentliga handlingar? Eller tpb för att en användare där återpublicerade dom?

Svaret är ganska enkelt eller hur?


Hade åklagaren sekretessbelagt bilderna skulle vi inte ha den här debatten. Vem är gladast över det? Jo, media.




Ovido - Quiz & Flashcards