Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

Gays of the holy darkness

Av Olle - 11 januari 2009 22:45

Gud vad jag kan störa mig på vissa saker. Speciellt tv-program, men ändå sitter man och tittar. Jag har försökt analysera mig själv i just de situationerna och kommit fram till två saker: Jag gillar att störa mig på saker.

Jag stör mig inte på programmet i sig utan på tanken att det finns människor som INTE tycker samma sak är störande/löjligt/skrattretande.


Exempel på program jag stör mig på är:


SAMTLIGA "dokumentärprogram" om medium/spöken.

Finns det något löjligare? Varje program börjar med orden "våra medium har inte fått veta någonting i förväg". Där startar lögnen som blir värre och värre ju längre programmet går. Om dom inte fått veta någonting i förväg, varför görs då intervjuerna alltid före mediumet kommer? Blir ganska löjligt när mediumet säger

"Någon har släckt lampan 7 gånger samma natt och suttit på kranen 2 gånger"

4 minuter efter att tv tittarna hört de som bor i huset säga exakt samma sak.


När mediumet däremot säger:

"Han säger att du inte ska oroa dig för pengarna"

Eller något annat som man kan tolka på 400 olika sätt så är det de som bor i huset som är de inte så intelligenta personerna. Vem har inte problem med pengar i dagens läge?


Detta stör jag mig på nått så otroligt mycket.

Många människor är för lättlurade. Allt handlar om vad man tror på från början. Vill man tro på att det är sin farfar som spökar på natten så kan man ju koppla allting som mediet säger.

"Jag ser vatten"

Är ju fritt att tolka

Farfar gillade att fiska

Farfar var törstig jämt

Farfar var duktig på att simma

Farfar badade ofta

Farfar drack alltid vatten till maten

Farfar var rörmockare osv osv osv...


Sen ska man komma ihåg att de s.k "mediumen" inte är dumma i huvudet. Finns många filmer där det förklaras hur dom arbetar. Dom är experter på människobeteénde. Kom även ihåg att alla program har klippt bort de delar de får fel. Vilket är ganska många.


Om det är någon som tvivlar så begrunda följande: Om ett medium vet

hur många gånger din lampa blinkar på kvällen. Varför vet inte samma medium lottoraden?


Eller mediumet som var på insider för ett tag sen. Hon fick titlar på böcker och fick veta att alla böcker låg i varins numrerade låda. Hennes uppgift var att placera rätt titel på rätt nummer. Fick hon alla rätt skulle hon få 1 miljon kronor för att hon bevisade att det fanns övernaturliga krafter (Ingen har lyckats än). Hur många rätt hon fick? Noll


Tror ni mig ändå inte kan ni kika på http://www.youtube.com/watch?v=8NxJs7onvXc. Eller kolla på Bullshit om samma ämne.


Näe, jag stör mig så jävla mycket på det.


Ändå tittar jag.




Are you smarter than a fifthgrader?

Detta stör jag mig också enormt mycket på. Anledningen är inte att jag tycker de extremt iqbefriade människorna som deltar är störande, utan själva upplägget.


De får en fråga. Deltagarna samt en unge får svara. Ungen svarar först och innan deltagaren svarar får hon använda olika livlinor som att t.ex skriva av ungens svar. Väljer deltagaren ingen livlina utan skriver ett svar själv får ändå se vad ungen skrivit och om han/hon vill ÄNDRA sitt svar till ungens svar.


Det jag stör mig på är många saker.

1. Man vet att dom har tagit dit dom dummaste personerna dom kan hitta.

2. Även om dom vinner så har dom ändå tagit hjälp av ungarna vilket inte gör dom till "smarter than a fifthgrader"

3. Programledaren må vara den sämsta att utföra sitt yrke i mannaminne.


Men ändå tittar jag.




Worlds most amazing videos

Vissa av filmerna är iofs ganska roliga att titta på, men det som man stör sig på är den jävla rösten som presenterar och förklarar varje film. Han gör det helst i slowmotion 300 gånger dessutom.


Någon fiser på tändare och det ser ut som att byxorna brinner i 0.4 millisekunder.


Ganska roligt första gången kanske. Men när det sen ska ältas med intervjuer och slowmotion bilder blir det bara, just det, störande.


"He should be lucky to be alive!"


Tätt följt av en intervju med fisareN


"Normal people wouldnt try it again but im an adventurer! So I did it again the day after"


Otroligt störande... Detta tittar jag faktiskt inte på längre.


Nej, det finns gott om bra program som inte lurar folk, som inte vrider på saker, som inte överdriver.


Balls of steel är en stark rekomendation att titta på.



Ska för övrigt försöka skriva lite oftare.









Balls Of Steel - For more of the funniest videos, click here  

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olle - 8 april 2010 17:41

Tjo Hej och Hallå! En nystart på bloggen vankas! Varför vet jag faktiskt inte. Kan ha något att göra med den nya Pizza boken jag köpt "den enda bok med pizzor och tunnbröd du behöver". Sjuk bok! Hursomhelst! Eftersom jag tänkte börja blogga ig...

Av Olle - 5 oktober 2009 18:42

Lång tid har gott! Tänkte bara uppdatera er lite om vad som händer när en pojke från Sundsvall flyttar till Luleå och börjar studera.   Man lär sig ganska snart att man inte orkar diska efter varje maträtt. Och diskar man inte så städar man per a...

Av Olle - 8 september 2009 21:44

Hello! Nu när jag har flyttat in på riktigt kanske jag kan ta tag i bloggandet också! Nu antar jag att ni förstår vad jag menar med flytt. För hur konstigt vore det inte om nån jag inte kände läste min blogg. Skulle någon mot förmodan inte veta v...

Av Olle - 4 maj 2009 02:54

Älskar när tidningsskribenter läser igenom sina artiklar innan de publiceras.    "Man nära köra över pappa med barnvagn" Skribentens far måste fått en chock när barnvagnen kom mot honom...   "Glassplitter över hela parkeringsplatsen och dessutom låg...

Av Olle - 24 april 2009 00:25

Som alla vet så är jag för ett fritt internet. Ett internet där man ska slippa vara rädd för att bli granskad av FRA eller skuldsatt av IPRED. Som tur är så är jag ingen terrorist och dessutom har T3 (min bredbandsleverantör) valt sida och sparar int...

Ovido - Quiz & Flashcards