Alla inlägg under mars 2009

Av Olle - 26 mars 2009 15:13

Vissa säger att facebook är det nya lunarstorm medans andra hävdar att lunarstorm är det gamla facebook. För att skaffa mig en egen åsikt lyckades jag lokalisera min lunarstorm och knäcka lösenordet. Till min förvåning ser jag att jag skrivit ett blogginlägg.


 Tänkte dela med mig av tankar från en förvirrad 17 åring i sina bästa år. Förmodligen orutinerad vad gällde alkohol.


14 April, 2005 23:02

  Ibland kan man oftast se en slags offensiv, en het längtan till mig i vissa personer. Personer som inte alls annars visar någon som helst uppskattning för den nytta som jag faktiskt gör där ute! En obetydlig nytta säger du, en helt livsavgörande säger jag! Denna nytta (låt oss kalla den mjölken) är en slags hemlig nytta. Mjölken behöver man när man minst anar den, oftast i såna där otroligt pinsamma situationen som bara vissa personer kan hamna i. Mjölken kommer också till en när man är ledsen, glad, sur eller arg. Är man deprimerad är det lite mer sällsynt att mjölken kommer... Som idag när jag som vanligt satt och suktade efter det där extra i vardagen. Det där som kanske bara händer en gång per år, och som varje människa någon gång under en dag tänker på. Då kom mjölken till mig, en varm härlig mjölk och genast kände jag mig bättre inombords. Det är inte ofta en sån kvalitativ mjölk kommer på besök men det var väl visst min dag, den där underbara dagen.
Av Olle - 20 mars 2009 17:21

Var och tittade på vår match igår. Fick höra Timrås tränare dra årets peptalk!

Det lät ungefär såhär:


"Vi tar ALLTID ut rätt lag! Men vi tar också ALLTID ut fel lag! Har ni inte acceptans för de uttagningar vi gör så är risken ganska stor att ni ALDRIG kommer ha det!"


Shit vad jag skulle vara taggad! 


För hörde jag för första gången ordet "Bloggkontra" igår. Kom ihåg var ni läste det första gången! Det kommer användas flitigt inom ett par år!


Och IcaLina, att säga att Holm var värda segern när dom inte ens vann egentligen var att ta i liiiite? Speciellt när dom inte var över offensiv planhalva under hela andra? BLOGGKONTRA NU!

Av Olle - 19 mars 2009 13:53

Igår var jag hos Ica Lina och spelade spel med deffar bullis, teknikmagasinet säljare Jonte och plugga på distans Basse. Roligt faktiskt :O


Mitt förra inlägg kommer snart för övrigt.

Av Olle - 17 mars 2009 23:28

Redan skrivit ett inlägg om detta en gång, men när man väl är förbannad så är det lika bra att skriva.


Såg Debatt som handlade om Datorspelsvåld. Till skillnad från andra gånger detta har varit på tapeten så fanns det faktiskt spelare med och debatterade.


Dock började programmet precis som jag väntade mig.

Janne Josefsson vänder sig mot kameran och börjar vinkla det från första början. Han säger:

"Kanske ska man ägna kvällen till att slå ihjäl en hemlös, slå en oskyldig på trottoaren eller varför inte styckmörda en prostituerad? Ja, det som era barn gör på kvällarna"


Sedan kommer en video från gta4 där spelaren är med en prostituerad och sedan sticker henne med en kniv.

 Exakt vad spelet går ut på! Precis vad spelmakarna hade tänkt när dom gjorde spelet!

 Sedan visas bilder från postal2 och Manhunt.


Sen får dock några på "min" sida prata. "Per Strömbäck, talesperson Dataspelsbranschen"


Äntligen kom ordet moralpanik fram i TV. Äntligen kom jämförelsen med TV våldet fram. Äntligen någon som sa att det inte går att skylla dataspelen på alla skolmassakrar. ÄNTLIGEN!


När sedan nån j*vla politiker ska prata så säger "Jag drar inga slutsatser men den senaste pojken som gjorde en skolmassaker hade alla dessa spelen hemma"


 Helt ärligt, tänk lite logiskt nu, hade det inte varit konstigare om dom INTE spelat dessa spel? 99% av alla ungdomar har spelat dessa spel. 0,00001% blir mördare. Fel på spelen eller på människan?


 De som utförde Columbine massakern spelade bowling dagen innan de mördade. FÖRBJUD!


En annan rolig sak.

De vill förbjuda våldsspel, när de sedan får höra att det finns åldersgräns så påpekar dom att det minsann går att ladda ner spel!

Menar dom på fullaste allvar att man inte kan ladda ner spelen om de är förbjudna? 


Välkommen till verkligheten.


Förbjud ett spel och du höjer efterfrågan på det spelet med flera hundra procent.

En unge som får höra att ett spel är fördjudet laddar hem det inom 10 minuter och säger åt sina kompisar att göra likadant.


Det är sånt här jag kan bli tokig på!




Ovido - Quiz & Flashcards