Direktlänk till inlägg 24 april 2009

INTE tupolevs?

Av Olle - 24 april 2009 00:25

Som alla vet så är jag för ett fritt internet. Ett internet där man ska slippa vara rädd för att bli granskad av FRA eller skuldsatt av IPRED. Som tur är så är jag ingen terrorist och dessutom har T3 (min bredbandsleverantör) valt sida och sparar inte längre den information om sina kunder som IPRED behöver.


Dock kommer nu det största hotet för alla som använder internet... Telekompaketet. Det sjuka med det är att inte många vet om det. Det är ett lagförslag om att reglera internet.


Tänk dig att du måste betala för varje sida du går in på, för varje nyhet du läser. Det blir som kabel-tv. Allt finns där, men vill du komma åt allt måste du även betala för allt. "The end of the internet as we know it". Det låter fan som science-fiction. Men allt är högst verkligt.  http://telekompaketet.se/


Redan nu går utvecklingen bakåt tack vare IPRED lagen och piratebay rättegången. Snygg rättegång för övrigt.  När domaren är med i en intresseförening för ena parten och umgås privat med Henrik Pontén och advokater från samma part. Som dessutom inte säger sig vara jävig? Kan man vara mer partisk? Tack vare den domen har nästan alla torrentsidor lagts ner, så antipiraterna är väl nöjda ändå.


Jag såg dock nyss ett ljus i mörkret!

En för mig helt okänd författare: Unni Drougge, har lagt upp sin ljudbok på piratebay helt gratis och spelat in den med egna medel. På sidan där man tankar har hon dessutom skrivit ett underbart "tal". Hon har lagt upp ett paypal konto där vi "pirater" får ge så lite eller så mycket vi vill till henne.

 Här har vi en människa som gör precis det ingen annan vågar: använder den teknik vi har.


Hon kommer enligt mig tjäna mycket mer pengar på detta än om hon gjort som alla andra. Nu slipper hon alla mellanhänder som ska ha viss procent utan det vi betalar. Dessa mellanhänder är samma personer som slåss för att stoppa all fildelning på internet. De har insett att de inte behövs längre och slåss just nu med sina sista krafter.


Det är nu vi måste agera! EU-valet kommer snart och är ni inte insatt, eller om inte brinner för någon annan fråga, om ni inte tänkt  rösta alls, men framförallt om ni vill bevara internet som det är idag. RÖSTA PÅ PIRATPARTIET!



 
 
Jarl Kulle

Jarl Kulle

26 april 2009 23:46

du borde bli skribent olle

http://robinu.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olle - 8 april 2010 17:41

Tjo Hej och Hallå! En nystart på bloggen vankas! Varför vet jag faktiskt inte. Kan ha något att göra med den nya Pizza boken jag köpt "den enda bok med pizzor och tunnbröd du behöver". Sjuk bok! Hursomhelst! Eftersom jag tänkte börja blogga ig...

Av Olle - 5 oktober 2009 18:42

Lång tid har gott! Tänkte bara uppdatera er lite om vad som händer när en pojke från Sundsvall flyttar till Luleå och börjar studera.   Man lär sig ganska snart att man inte orkar diska efter varje maträtt. Och diskar man inte så städar man per a...

Av Olle - 8 september 2009 21:44

Hello! Nu när jag har flyttat in på riktigt kanske jag kan ta tag i bloggandet också! Nu antar jag att ni förstår vad jag menar med flytt. För hur konstigt vore det inte om nån jag inte kände läste min blogg. Skulle någon mot förmodan inte veta v...

Av Olle - 4 maj 2009 02:54

Älskar när tidningsskribenter läser igenom sina artiklar innan de publiceras.    "Man nära köra över pappa med barnvagn" Skribentens far måste fått en chock när barnvagnen kom mot honom...   "Glassplitter över hela parkeringsplatsen och dessutom låg...

Av Olle - 24 april 2009 00:25

Ovido - Quiz & Flashcards