Direktlänk till inlägg 17 mars 2009

Det är bara en näsborre som fungerar :S

Av Olle - 17 mars 2009 23:28

Redan skrivit ett inlägg om detta en gång, men när man väl är förbannad så är det lika bra att skriva.


Såg Debatt som handlade om Datorspelsvåld. Till skillnad från andra gånger detta har varit på tapeten så fanns det faktiskt spelare med och debatterade.


Dock började programmet precis som jag väntade mig.

Janne Josefsson vänder sig mot kameran och börjar vinkla det från första början. Han säger:

"Kanske ska man ägna kvällen till att slå ihjäl en hemlös, slå en oskyldig på trottoaren eller varför inte styckmörda en prostituerad? Ja, det som era barn gör på kvällarna"


Sedan kommer en video från gta4 där spelaren är med en prostituerad och sedan sticker henne med en kniv.

 Exakt vad spelet går ut på! Precis vad spelmakarna hade tänkt när dom gjorde spelet!

 Sedan visas bilder från postal2 och Manhunt.


Sen får dock några på "min" sida prata. "Per Strömbäck, talesperson Dataspelsbranschen"


Äntligen kom ordet moralpanik fram i TV. Äntligen kom jämförelsen med TV våldet fram. Äntligen någon som sa att det inte går att skylla dataspelen på alla skolmassakrar. ÄNTLIGEN!


När sedan nån j*vla politiker ska prata så säger "Jag drar inga slutsatser men den senaste pojken som gjorde en skolmassaker hade alla dessa spelen hemma"


 Helt ärligt, tänk lite logiskt nu, hade det inte varit konstigare om dom INTE spelat dessa spel? 99% av alla ungdomar har spelat dessa spel. 0,00001% blir mördare. Fel på spelen eller på människan?


 De som utförde Columbine massakern spelade bowling dagen innan de mördade. FÖRBJUD!


En annan rolig sak.

De vill förbjuda våldsspel, när de sedan får höra att det finns åldersgräns så påpekar dom att det minsann går att ladda ner spel!

Menar dom på fullaste allvar att man inte kan ladda ner spelen om de är förbjudna? 


Välkommen till verkligheten.


Förbjud ett spel och du höjer efterfrågan på det spelet med flera hundra procent.

En unge som får höra att ett spel är fördjudet laddar hem det inom 10 minuter och säger åt sina kompisar att göra likadant.


Det är sånt här jag kan bli tokig på!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olle - 8 april 2010 17:41

Tjo Hej och Hallå! En nystart på bloggen vankas! Varför vet jag faktiskt inte. Kan ha något att göra med den nya Pizza boken jag köpt "den enda bok med pizzor och tunnbröd du behöver". Sjuk bok! Hursomhelst! Eftersom jag tänkte börja blogga ig...

Av Olle - 5 oktober 2009 18:42

Lång tid har gott! Tänkte bara uppdatera er lite om vad som händer när en pojke från Sundsvall flyttar till Luleå och börjar studera.   Man lär sig ganska snart att man inte orkar diska efter varje maträtt. Och diskar man inte så städar man per a...

Av Olle - 8 september 2009 21:44

Hello! Nu när jag har flyttat in på riktigt kanske jag kan ta tag i bloggandet också! Nu antar jag att ni förstår vad jag menar med flytt. För hur konstigt vore det inte om nån jag inte kände läste min blogg. Skulle någon mot förmodan inte veta v...

Av Olle - 4 maj 2009 02:54

Älskar när tidningsskribenter läser igenom sina artiklar innan de publiceras.    "Man nära köra över pappa med barnvagn" Skribentens far måste fått en chock när barnvagnen kom mot honom...   "Glassplitter över hela parkeringsplatsen och dessutom låg...

Av Olle - 24 april 2009 00:25

Som alla vet så är jag för ett fritt internet. Ett internet där man ska slippa vara rädd för att bli granskad av FRA eller skuldsatt av IPRED. Som tur är så är jag ingen terrorist och dessutom har T3 (min bredbandsleverantör) valt sida och sparar int...

Ovido - Quiz & Flashcards