Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Olle - 14 januari 2009 14:42

Det sägs ju att generna styr över om vi blir kriminella eller inte. Borde det inte

rimligtvis vara så att generna styr allt annat då också? Om man blir Romantisk,

Känslokall, Nymfoman eller helt enkelt en idiot?

Eller kan det kanske eventuellt vara så att uppväxten bestämmer hur man blir.Ta bara den där pojken som växte upp bland vargar. Jag är ingen expert men kan det

verkligen vara generna som gjorde att han betedde sig som en varg?

Nej, de första åren formar de i din närhet dig. Sedan formar du dig själv.
Varje dag tar du beslut som avgör hur din framtid kommer bli.

Undra hur livet skulle vara om man tagit andra beslut. Eller hur den här bloggen skulle se ut...

Om jag kämpat för att få högsta betyg på gymnasiet
"Min första patient var min granne, ni vet han som har festar varje kväll. Han var alkoholförgiftad. Har för övrigt alltid undrat hur det är att ha fest på Pluggdagar"

Om jag varit med ligisterna på min gata

"Min docktor vissade säj vara minn grane, ni vet hann som e så jävla trokig! Hattar sånna som läger säj i mit liv!!!!! Såna som klar mig saker!"

Om jag inte börjat spela fotboll
"Jonte sa att Ludde hade supit 5 dagar irad! Helt sjuk kille den där Ludde verkar vara"

Om jag spelat hockey istället för fotboll

"Jonte sa att Ludde hade supit 5 dagar irad! Helt sjuk kille den där Ludde verkar vara."

Om jag tackat ja till att gå med i vigor
"Detta är mitt sista inlägg, jag har bestämt mig för att avsluta mitt liv. Jag gjort saker jag inte kan få ogjorda. Hoppas du förlåter mig Gud."


Innan André skriver något så får jag väl skriva det själv... Men bara för att inte André ska få något nöje.

Om jag aldrig träffat Jennie
"Idag gjorde jag mitt 400e mål för Essvik. Dessutom berättade Ludde att han hade supit 5 dagar irad! Vilken hjälte han är!"



Jag råkar även veta vad Jonte skulle gjort ifall han varit född lite tidigare

Ovido - Quiz & Flashcards