Direktlänk till inlägg 17 juli 2008

Jag kan ju inte kalla dig något du inte är?

Av Olle - 17 juli 2008 00:31

Att min blogg kan väcka så stora känslor!

En person addade mig på msn nyss. Nyfiken som jag är undrade jag vem denna människa var. Fick till svar:


En som läser din blogg...


Jaha, fan va roligt tänkte jag! Det tyckte inte han...

Innan jag hunnit skriva något blev jag pepprad med hat. Denna idiot (ta åt dig) hade tydligen blivit riktigt förbannad på mitt förra inlägg och menade på att det (faktiskt) finns någonting som heter datorberoende.


Har jag nånsin sagt något annat? Men skulle vi gå efter föräldrars definition av datorberoende skulle varenda unge ha den diagnosen nu. Passade på att fråga om den här personen själv varit datorberoende, fick ett kryptiskt "kanske jag har" till svar.


Sedan började människan prata om "alla människor som dödat efter att ha spelat våldsamma datorspel". Den här frågan är ju så fånig så det finns inte. Självklart kan mördare ha spelat  spel innan dom dödat, men dom kan också ha tittat på wrestling eller läst om krig i tidningen. Det är inte svårt att hitta gemensamma nämnare om man kan ta precis allt in i beräkningen. Enligt dig (jag vänder mig direkt dig eftersom du blockade mig på msn då jag kom med detta argument) så är alla som spelar våldsamma spel potentiella mördare eftersom de som utförde

Columbine morden råkade spela Doom. Då kan jag lika gärna påstå att alla pedofiler kör lastbil eftersom Englas mördare råkade göra det.


Du sa att du skulle sluta läsa min blogg (tack så mycket). Men om du skulle få för dig att läsa det här så vill jag att du lägger ett argument för din sak. För sånt här finner jag otroligt roligt.



Smart karl: 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olle - 8 april 2010 17:41

Tjo Hej och Hallå! En nystart på bloggen vankas! Varför vet jag faktiskt inte. Kan ha något att göra med den nya Pizza boken jag köpt "den enda bok med pizzor och tunnbröd du behöver". Sjuk bok! Hursomhelst! Eftersom jag tänkte börja blogga ig...

Av Olle - 5 oktober 2009 18:42

Lång tid har gott! Tänkte bara uppdatera er lite om vad som händer när en pojke från Sundsvall flyttar till Luleå och börjar studera.   Man lär sig ganska snart att man inte orkar diska efter varje maträtt. Och diskar man inte så städar man per a...

Av Olle - 8 september 2009 21:44

Hello! Nu när jag har flyttat in på riktigt kanske jag kan ta tag i bloggandet också! Nu antar jag att ni förstår vad jag menar med flytt. För hur konstigt vore det inte om nån jag inte kände läste min blogg. Skulle någon mot förmodan inte veta v...

Av Olle - 4 maj 2009 02:54

Älskar när tidningsskribenter läser igenom sina artiklar innan de publiceras.    "Man nära köra över pappa med barnvagn" Skribentens far måste fått en chock när barnvagnen kom mot honom...   "Glassplitter över hela parkeringsplatsen och dessutom låg...

Av Olle - 24 april 2009 00:25

Som alla vet så är jag för ett fritt internet. Ett internet där man ska slippa vara rädd för att bli granskad av FRA eller skuldsatt av IPRED. Som tur är så är jag ingen terrorist och dessutom har T3 (min bredbandsleverantör) valt sida och sparar int...

Ovido - Quiz & Flashcards